dinsdag 11 november 2014

Zo maak je snel een ipad hoesje (of nòg sneller)!

Och, het moet mij even van het hart: 
ik kreeg een paar jaar geleden een ipad voor mijn verjaardag van mijn hubbie
goed één jaar was hij geheel alleen voor MIJ 
(kon in ongestoord op mijn naaizolder internetten)
maar nu moet ik hier eigenlijk een beenhouwerij-lotjes-bakje beginnen installeren...

en dan zie je hem liggen, denk je: 
"oef nu is het MIJN beurt om eens in de zetel languit te ipadden..."
je raadt het al...
tarara....
vaneigens is de batterij PLAT!!!

Voor diegenen die zelf een hoesje willen maken voor dit toffe object, ik deed het zo.
Heb je geen ipad, no problem, dit is ook super goed om een boek in te stoppen om cadeau te doen,
of om je agenda/notaboek in op te bergen in je handtas...

Wil je nog sneller een hoesje maken, laat dan de velcro weg,
en installeer 2 kamsnaps op het klepje
(ik doe die dan op 3cm van de onderkant en 3cm van de zijkant)














einde: topstitch de bovenrand rondomrond en
klaar is je hoesje!

17 opmerkingen:

  1. Heb je ook een foto van het resultaat?? Staat al op mijn to-do lijstje! Thanks! :-)
    Ruth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier hetzelfde probleem met de IPad....en die sluiten dan ook elke keer mijne Facebook af, om zelf te facebooken, maar pffff met mijne moeilijke achternaam is dat elke keer ne minuutkwijt om mij weer aan te melden, ambetante kinders verdorie !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ook hele leuke stofjes :)
    Bij mijn tablet was al een hoes en ik gebruik die steeds omdat die hoes ook het toetsenbord bevat waar ik mijn tablet kan inklikken. Maar zo een hoesje voor al mijn notebooks en dergelijke bij elkaar te steken, dat kan ik nog gebruiken! We weten dus weer wat doen ;)

    Liefs,
    Miss Pixie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de tutorial!
    Ik heb er net eentje genaaid op dezelfde manier, maar zo mooi uitgeschreven/gefotografeerd vergemakkelijkt het voor de volgende keer.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor de uitleg! Werd gepind :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En zo kwam het dat wij gisteren in een niet nader te noemen elektroketen een extra i-pad aanschaften zodat de echtgenoot ook na kinderbedtijd en met volle batterij languit in de zetel kan i-padden. (Hoe wordt dat eigenlijk geschreven!?!) Mijn Windows tablet is gelukkig lang niet zo hip als de Apple variant. En er zit een wachtwoord op, ook dat helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waauw! 't is geen I-... van ons, maar een gewone tablet. Dat moet ook wel lukken zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze pin ik! Ik moet hier nog eens een paar boekenhoezen maken. Mercikes! Dat bespaard mij het denkwerk! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, ik ken dat, als ik dan uiteindelijk die Ipad in mijn handen krijg, is de batterij ook ALTIJD leeg!
    Precies alsof het er voor gedaan wordt. ;-)
    Bedankt voor de tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier ook echt altijd een lege batterij! Grrmbl.
    Fijn, die tuto, en het stofje dat jij gebruikt is echt supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier geen ipad, dan kan er ook niet voor gevochten worden :-) Maar wel handige hoes voor e-reader of laptop, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hai An bedankt voor je berichtje :) Je staat op mn blog hoor kijk maar gauw http://pinkbubbels.wordpress.com/2014/11/16/het-was-leuk-svdhz-2/
    liefs anoeska

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo, ik zou dit graag maken voor m'n e-reader. Hoeveel naadwaarde neem ik dan? Ps dit hoesje is prachtig. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen