zondag 7 juni 2015

Holy Holunder !

Een paar jaar geleden werd die heerlijke Holunder door ons ontdekt, 
op een super zonnige vakantie in Oostenrijk;
vanaf dan werd de cocktail 'Hugo' één van mijn zomerse favorieten!
Bleek dan nog eens dat wij in onze tuin massa's vlierbomen hebben staat: whoot whoot!


Nog voor het onweer van vrijdagavond, klom ik in de vlierbomen, plukte mooie trosjes.
Het beste recept voor vlierbloesemsiroop vind ik nog steeds bij Mme ZsaZsa!
(trouwens, een goeie bewaartip: ik vries een groot deel van de siroop in, gewoon als ijsblokjes, zo kan je die nadien makkelijk geproportioneerd in je drankje doen en al direct ijsblokjes ook!!)

Met mijn 2 liter verse vlierbloesemsiroop maakte ik deze namiddag deze kindvriendelijke cocktail, tis te zeggen zonder alcool, nadat we de laatste dagen nogal wat binnen werkten...:-)

cocktail 'Hugo' (het recept met alcohol kan je hier vinden) 
wordt zo bij ons de cocktail 'Michel':

men neme:

1/ vééééél munt - beetje kneuzen om de smaken vrij te maken en een goeie bodem vlierbloesemsiroop


2/ ijsblokjes


3/ citroenlimonade (vandaag sprite zero) / wil je het niet te zoet, dan half sprite en half spa bruis


alles samen, geeft dit heerlijke resultaat!!


SMAKELIJK!!

5 opmerkingen:

  1. Oh dat ziet er zo heerlijk uit op een zomerse terrasdag! Ik heb het nog nooit geproefd, maar naar wat ik zie wat erin zit, kan dat niet slecht zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm wat hou ik ook zo van de smaak van Vlierbloesem !

    Mijn blog is verhuisd naar een nieuw adres. Als je zin hebt om mee te volgen :
    http://koekjehaakjemaakje.com
    Lieve groetjes,
    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmmm ziet er heerlijk uit! En wat een goede tip van die ijsblokjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekkerrrrrr! En de echte Hugo is ook niet te versmaden, weet ik uit ervaring!!
    BTW, leuke rietjes, waar ken ik die toch van? ;-))))

    BeantwoordenVerwijderen