woensdag 6 november 2013

Healthy line-up !

Feest!
Feest ten huize Vantomme!

Emma is 9 jaar vandaag!
Hieperdepiep!!

Ik weet niet hoe het met andere 9-jarige meisjes is, maar hier werd al WEKEN uitgekeken én afgeteld naar deze dag dmv haar zelfgemaakte aftelkalender!

Net zoals vorig jaar probeerden we ook deze keer aan de klasgenootjes een zelfgemaakt klein cadeau te geven, of zorgen voor iets gezonds, dat mag ook

Ons oog was al een tijdje gevallen op de appelzakjes van deze ferme madam
Ik twijfelde toch lang of ik die zakjes wel 19 keer wou maken!
Ik zette mij er vorige week dan toch maar aan, snuisterde in al mijn restjes stofjes, werkte een paar avonden door en maakte zo zakjes voor de meisjes en de jongens 
(en hopelijk vinden die dat ook wel tof), 
én een snorrenexemplaar voor meester Jo!

Ik ben wel tevreden, een gezond cadeau, da's mooi meegenomen hé!!

Proudly to present: the healthy line-up van Emma:



19 appels + 19 zakjes = mandje vrolijkheid :-)


40 opmerkingen:

  1. Zo'n tof ideetje, eens wat anders dan al die gekochte cadeautjes. Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, thanks! Ik ben ook wel héél blij met het resultaat, het is elk jaar toch wel zoeken om zelf iets te kunnen maken voor 18 kids en meester, ik kan nu weer even voort :-)))

      Verwijderen
  2. heel erg leuk zeg!
    Ga hem op me lijstje zetten voor mijn zoon zijn verjaardag volgend jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee. Die ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele orginele traktatie. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe lang werk je zo ongeveer aan 1 zakje? Mijn zoontje verjaart ook binnenkort en dit lijkt me wel heel leuk als tractatie in de klas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah, moeilijk te zeggen voor 1-tje, 1 avond voor al het knipwerk, 2 avonden om alles te naaien en 1 avondje voor alle knopen…
      Maar echt de moeite waard, gewoon tijdig beginnen zou ik zeggen!

      Verwijderen
  6. Knap gedaan zeg! En natuurlijk proficiat met Emma!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow. Een medaille voor de moed om dit te maken.
    En proficiat aan de jarige.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind jouw mandje vrolijkheid ( en gezondheid) een topteaktatie......lijkt me wel ontzettend veel werk, of valt dat wel mee?!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een klus, maar erg leuk en lekker zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super en zo mooie kleuren, kan je alleen maar blij van worden

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe leuk is dat zeg!!! Maar wat een werk, daar zou ik dan weer wat tegenop zien...

    Proficiat met de kleine grote meid!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat met jullie grote meid, en wat een werk heb je er van gemaakt,
    Maar wel super tof :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd! Wat een leuk idee om te geven! De kinderen zijn er vast blij mee. En het exemplaar voor de meester is grandioos! Prachtige snorren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ben jij een doorzetter zeg! Zo'n werk ;-) Maar zo tof, je mand vol appelzakjes als traktatie! Hiep hiep hiep hoera voor Emma!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat vallen die appelzakjes in de smaak! Ik maakte er zo 72 als doopsuiker. :-) een echte topper! Met dank aan hilde@home! Veel werk, maar aan de lopende band valt dat heus wel mee. Proficiat aan de dochter!



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 72? Waw!!! Maar inderdaad, een keer je op dreef bent, gaat het bijna vanzelf :-))

      Verwijderen
  16. dochter lief moet ook nog trakteren op school leuk voor een mooie tip moet ik ook eens proberen :-).
    Bedankt voor je leuke inspiratie, en een hele gelukkige verjaardag gewenst voor Emma!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die van mij wordt volgende maand 9 maar zal toch iets anders worden denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amaaaaai, An! Ik had hetzelfde idee afgelopen lente, maar ik zag het totaal niet zitten om dat 27x in mekaar te stikken ... Ik vind 19 ook al een ferm getal, super! En zo mooi allemaal samen in die schaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nu ik het kan, wil ik je wel komen helpen hoor ….:-) zal dan nog zo rap vooruit gaan!

      Verwijderen
  19. Heel mooi gedaan! In het echt zijn ze ook heel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo'n vrolijke bende ;-) !!! Supermooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig cadeau! Ze zien er super verbluffend uit! Emma mag terecht heel trots zijn! Nog een fijne verjaardag voor Emma! Hiep hiep hiep hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Grappig dat nog iemand de uitdaging aanging... Hilde haar eerste genaaide appelzakje kwam er in 2012... http://hildeathome.blogspot.be/2012_01_01_archive.html nadat ze de gehaakte versie bij mij zag, ik maakte er toen 30 voor mijn jarige dochter! http://vietje.blogspot.be/2012/01/eindelijk-klaar.html
    grts

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, serieus? Zo cool zeg!!! Gehaakt klinkt ook tof, ik ga zeker eens kijken en proberen!!!!

      Verwijderen
  23. Amai wat een werk! Maar wat een resultaat, dat is een vrolijk, tof en gezond mandje geworden...
    Heel knap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Amai wat een werk! Maar wat een resultaat, dat is een vrolijk, tof en gezond mandje geworden...
    Heel knap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super dat je dat hebt gemaakt :-) en proficiat voor Emma :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha , mijn zoontje wordt vandaag 3 :-) Hier is het dus ook feest.

    Wat een fantastische uitvinding he, appelzakjes. Ik heb er ook eens een hele hoop gemaakt. Nu heeft de helft van Lorin haar klas ook eentje, want Lorin geeft ze altijd cadeau onder het mom van : Wij hebben er toch KEI veel. Nu dus nimeer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel leuk! Amaai zoveel appelzakjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Proficiat aan de jarige ! Wat leuk om zo'n vrolijke traktatie te mogen uitdelen ! Dat heb jij knap gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen