zaterdag 5 januari 2013

Het tripp trapp kussen uitgelegd !

Ik moest er toch nog ééntje doen voor de zoon, want ook die was versleten, en dat na 4 jaar! De stoel is bijna erger dan het kussentje! Tsss!

In mijn mal zit al 1 cm naad inbegrepen, dus afmetingen mal = afmetingen stof!

Zo deed ik het:
1/ maak een mal met de afmetingen, ik gebruik stevig karton, je weet nooit hoe vaak je het nog zal maken

2/ Snij: 2 maal de grote stukken (bovenzitvlak en onderzitvlak noem ik het maar); 2 omslagstroken; en 1 maal groot stuk uit fleece



 3/ Leg nu op elkaar:
- laagje fleece
- laagje zitvlak met de goede kant naar boven
- 2 omslagstukken die ik eerst heb afgeboord met de overlock en 1 cm het omgeplooid
- laagje zitvlak met de goede kant naar onderen



4/ Naai alle 3 de rechte zijden op 1 cm, de gebogen zijde laat je open. Snij de 2 zijkantjes schuin af om beter te kunnen omdraaien straks.


5/ Draai het werkje nu om zodat de 2 zitvlakken naar buiten komen. Naai nu de laatste, gebogen zijde, op 1 cm, zoals hieronder aangeduid.
Klepje gebogen kan omdraaien, we gaan de binnenkant dichtnaaien!

Hoekjes wat uitduwen met haakpen ofzo.
6/ Stik 2 lijnen in het midden van het zitvlak, ong. 10 cm om alle lagen mooi op zijn plaats te houden.


7/ Dit is dan het resultaat!



Succes !!
Questions? 
Shoot!

24 opmerkingen:

  1. Chique gemaakt! De kids gebruiken elk een trip trap, eentje laten herschilderen, want toen ik er twee wou gaan kopen, lag ik omver van de prijs, dus 1 nieuwe en 1 gerenoveerde ;-) Maar er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan dat ze wel eens zachter zouden kunnen zitten. Bij deze... het lijstje is weer twee to-do's rijker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks to (crypto Recovery web services) for they helped my husband I recover our stolen crypto worth ( $345,000 ) through their hacking skills, I tried it. I was skeptic at first but it worked and we got our money back, I’m so glad I came across them early, they retrieved approximately 98% of the total amount we lost, we thought we would never going to get our money back from those fake online investment websites_____________(cryptorecoveryweb@gmail.com)...

      Here Are List Of Hacking Services they Offer-:

      ➡️ Binary Recovery.

      ➡️ Crypto Recovery

      ➡️ Loan scam Recovery

      ➡️ Bank wire transfer recovery

      ➡️ Delete all Criminal Records

      ➡️ Investment scam Fund Recovery

      ➡️ Scam Money Recovery

      ➡️ Deleted Files & Documents Recovery

      ➡️ Romance and Dating Scams – Recover Money

      ➡️ Social Media Hacking(Facebook, Instagram e.t.c)

      ➡️ Catch cheating partner via Phone Hacking & Cloning

      Verwijderen
  2. Handig dit zeg, ik ga ermee aan de slag! Een brutale vraag.. heb je ook zo'n beschrijving voor de leuning van de tripp trapp stoel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, dat dacht ik ook al, toen het zitje klaar was en ik de leuning nog zag hangen! Het ligt hier om ook eens te ontleden, ik hou je op de hoogte!
      Tot later!
      Gr an

      Verwijderen
  3. Mooi gemaakt... ik heb vorige week hetzelfde stof gekocht maar in het blauw!
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag de vraag om zo een kussen te maken... maar ook de rug heb je daar ook een patroon van?

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt eraan, ik hou je op de hoogte!

      Verwijderen
    2. Dank u we!
      Lieve groetjes,
      Marina

      Verwijderen
    3. Hoi, ik kom net al zoekend op het net naar een patroon voor de Stokke kussentjes hier uit.... Wat fijn dat je het patroon van de kussentjes zo uitgebreid beschreven hebt. Ook ik zou graag het patroon van de rugleuning willen ontvangen... Zou je die ook hier kunne plaatsten?

      Dank je.
      Groeten Sylke

      Verwijderen
  5. Jeuj, onze Miel zal ook content zijn...nu de pampers verdwenen zijn dringt een nieuw kussen zich hier ten huize Kotkedei ook op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh wat handig!Was net weer aan het uitmeten (kon mijn oude patroon niet meer vinden...), bedankt dat jij dat al voor me heb gedaan!!
    Ik ga trouwens een gelamineerde stof gebruiken, zodat ik het kussentje even kan afwassen als er eten op wordt gemorsd. En als tussenvoering gebruik ik vlieseline, net iets zachter dan de fleece.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zie dat ik die van mij alweer zal mogen wassen !! Ik dacht, nu ze 6 en 8 zijn, zullen ze netter worden, maar dat was verkeerd gedacht :-)
      Laat die foto's dan maar es zien!
      gr

      Verwijderen
    2. Ik sta in der daad ook altijd verstelt ervan dat mijn zoon van vier bijna evenveel morst dan de tweeling van 6 maanden...
      Ik ben nog niet begonnen met naaien- ik zag namelijk gisteren dat er een soor stoffenspektakel in mijn stad komt, dus ik wacht noch even of ik nog een mooier stofje (het liefst drie verschillende) kan vinden. Maar zo gauw ze kaar zijn zal ik ze laten zien!

      Verwijderen
  7. Ik heb zojuist het kussentje gemaakt met behulp van jouw uitleg. Hij past perfect. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gepint ;-) ons kleinkleutertje mag ook een zachte poep verwachten binnenkort

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het kussentje is goed gelukt met jouw handleiding.
    Heb je intussen ook al een beschrijving en patroon van de rugleuning?
    Dat zou leuk zijn. Alvast bedankt.chris.leenaerts@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo allemaal, Bent u op zoek naar een professionele handelaar, forex en binaire manager die u zal helpen bij het verhandelen en beheren van uw account met een goede en enorme winst in ruil daarvoor. u kunt contact opnemen met MR. CARLOS ELLISON voor je investeringsplan, want hij hielp me 12.000 usd te verdienen met kleine investeringsfondsen. Carlos Ellison, u bent de beste handelaar die ik kan aanbevelen voor iedereen die wil investeren en handelen met een echte handelaar, hij helpt ook bij het terugvorderen van verliesfondsen ... u kunt contact met hem opnemen via zijn e-mail:
    carlose78910@gmail.com
    Via whatsapp: (+12166263236)

    Ik raad je aan niet te aarzelen. Hij is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik lijd de afgelopen 4 jaar en 5 maanden aan herpes en sindsdien heb ik een reeks behandelingen ondergaan, maar er was geen verbetering totdat ik getuigenissen van Dr.ogala tegenkwam over hoe hij verschillende mensen heeft genezen. ziekten over de hele wereld, toen heb ik ook contact met hem opgenomen. Na ons gesprek stuurde hij me het medicijn dat ik volgens zijn instructies innam. Toen ik klaar was met het nemen van de kruidengeneeskunde, ging ik voor een medische controle en tot mijn grootste verbazing genas ik van herpes. Mijn hart is zo vervuld van vreugde. Als u lijdt aan herpes of een andere ziekte, kunt u vandaag contact opnemen met Dr.ogala op dit e-mailadres: Drogalad02@gmail.com WhatsApp of hem bellen op +2347049668119

    :: HIJ KAN U OOK HELPEN BIJ DIT PROCES ::
    1) DIABETEN, 2) ALS JE JE LIEFDE TERUG WILT, 3) HIV-AIDS, 4) URINAIRE INFECTIE,
    5) HEPATITIS B EN IMPOTENTIE, 6) BARENESS / ONFERTILITY, 7) DIARRE, 8) ASTMA, 9) Als u een kind een uitgebreide behandeling van elk type ziekte nodig heeft E-mail via: drogalad02@gmail.com ..
    Bel naar +2347049668119 ..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik beveel Carlos Trading Signal ten zeerste aan als de beste forex / cryptohandelaar, ik verdien wekelijks maar liefst $ 2.500 met $ 200 in een week.Je kunt contact met hem opnemen als je hulp nodig hebt Via whatsapp: (+12166263236) e-mail: carlose78910@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb geen woorden voor de geweldige winst die je me hebt geholpen om in slechts een week te verdienen met binaire optiestrategie. Het spijt me dat ik in het begin twijfelde, ik heb $ 200 geïnvesteerd en $ 2500 verdiend in slechts een week, en bleef meer investeren, vandaag ben ik financieel succesvol is, kunt u contact met hem opnemen via e-mail: (tdameritrade077@gmail.com) whatsapp (+447883246472) Ik raad u aan niet te aarzelen. Hij is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. LENINGAANBIEDING VAN "NOVELTY FINANCE INC"

    Hallo!!! Heeft u een lening nodig? Zo ja, dan raad ik u aan om een ​​lening aan te vragen via Novelty Finance Inc.

    Mijn naam is Davina Claire, ik ben de financieel directeur van Novelty Finance en u kunt een lening aanvragen bij mijn bedrijf en binnen 24 tot 48 uur een lening op uw rekening hebben staan. Het is mij opgevallen dat veel mensen het zo moeilijk vinden om een ​​lening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege de hoge rente, onvoldoende onderpand, de verhouding tussen schulden en inkomen, een lage kredietscore of andere redenen.

    Bij NOVELTY FINANCE bieden we financieringsoplossingen. Wij bieden alle soorten leningen aan (persoonlijke lening, zakelijke lening en vele andere). We bieden flexibele en meerdere leningopties, inclusief beveiligde en ongedekte leningen, langlopende en kortetermijnleningen die zijn afgestemd op uw financiële behoeften.

    Voor vragen/vragen? - Stuur een mail naar [noveltyfinances@gmail.com] of bel / WhatsApp via: +447915601531]

    We streven ernaar om lenen gemakkelijk, gemakkelijk en betaalbaar te maken.

    Onze service is zeer snel, betrouwbaar en betrouwbaar en u kunt tot € 5 miljoen lenen tegen een gesubsidieerde rente van 3% per jaar. Wij zijn het juiste bedrijf om contact op te nemen als u dringend een lening nodig heeft.

    Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer, onze service staat 24/7 voor u klaar. U kunt altijd en overal een lening aanvragen op uw eigen geschikte plek met uw telefoon of uw laptop, het enige wat u hoeft te doen is ons uw leningaanvraag te sturen via:
    E-mail: (noveltyfinances@gmail.com)
    WhatsApp/Telegram: +447915601531
    Telefoon: +447915601531

    We zijn altijd enthousiast om financiële steun te bieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij die wordt geblokkeerd voor de deuren van je baan, je hebt een permanente zorg voor geld, je hebt geen financiële steun om aan je behoeften te voldoen en je dromen te realiseren. Ik kreeg een lening van 60.000€ en twee van mijn collega's kregen ook zonder problemen leningen van deze man omdat ik de juiste persoon tegenkwam. Hier is zijn e-mail:  pierrecombaluzier18@gmail.com

    E-mail: pierrecombaluzier18@gmail.com
    E-mail: pierrecombaluzier18@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sancho Rosemary25 april 2022 om 14:26

    Allemaal bedankt aan de heer Anderson Carl voor het helpen met mijn winst en het mogelijk maken van mijn vijfde opname. Ik ben hier om een geweldige levensveranderende kans met je te delen. het heet Bitcoin / Forex handelsopties. het is een zeer lucratieve onderneming waarmee u in een week maar liefst $ 2.570 kunt verdienen met een initiële investering van slechts $ 200. Ik ben het levende bewijs van deze geweldige zakelijke kans. Als iemand geïnteresseerd is in handelen in bitcoin of een andere cryptocurrency en een succesvolle transactie wil zonder verlies, laat het de heer Anderson Carl nu weten via Whatsapp: +1(252)285-2093 E-mail: andersoncarlassettrade@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo en welkom bij Spotcap Global Financial Services, Mijn naam is Claudia Klein, ik ben geldschieter en ook financieel adviseur. Ik bied allerlei soorten leendiensten aan

    Heeft u dringend financiële versterking nodig? Heeft u voor verschillende doeleinden een lening nodig? als uw antwoord ja is, raad ik u aan contact op te nemen met mijn kantoor via | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur een SMS op WhatsApp via: +31642117819 | en heb binnen 24 uur een lening op uw rekening omdat we uitstekende leendiensten over de hele wereld bieden.

    We bieden allerlei soorten leendiensten (persoonlijke lening, zakelijke lening en nog veel meer), we bieden zowel langlopende als kortlopende leningen en u kunt ook tot 15 miljoen euro lenen en we verstrekken leningen tegen een lage rente van 3% per jaar. Mijn bedrijf helpt u verschillende doelen te bereiken met een breed scala aan leningproducten.

    Ik erken het feit dat het krijgen van een legitieme lening altijd een enorm probleem is geweest. Voor individuen die een financieel probleem hebben en daarvoor een oplossing nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een aandelenlening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege hoge rente, onvoldoende onderpand, verhouding schuld/inkomen, lage kredietscore of andere redenen

    Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer. Onze service is 24/7 beschikbaar - u kunt een lening krijgen en uw transacties voltooien waar en wanneer u maar wilt

    Wij bieden 24 uur leendiensten van wereldklasse. Voor vragen / vragen? - Stuur een e-mail naar | spotcapglobalservices@gmail.com | of stuur een SMS op WhatsApp via: +31642117819 | & Ontvang direct een reactie

    Uw familie, vrienden en collega's hoeven niet te weten dat u weinig geld heeft, schrijf ons gewoon en u ontvangt een lening.

    Uw financiële vrijheid ligt in uw handen!!

    BeantwoordenVerwijderen